2013. február 3., vasárnap

Lyudmila Pavlichenko.

Ebben a mai világban, egy olyan ember, aki ki tud kapcsolódni, az boldog tud lenni. Igaz hogy csak ideig óráig, de akkor is boldog. Számomra, egyértelmű hogy miben lelem örömömet. Naná, hogy a késkészítésben. A hőmérő 12 C°-t mutatott, és senki, és semmi nem állíthatott meg engem hogy eljussak a műhelyig, hogy megvalósítsam, rég dédelgetett álmom. Miszerint, elkészítsem Stalker késem testvérét. Akarom mondani, nővérét. Lehet hogy agylövéses vagyok, hogy nemet adok a késeimnek, de majd kezeltetem magam. Szóval a név már rég bevésődött a fejembe.
 Most jut eszembe ! Ha én késekről ábrándozok, akkor mennyi vágás lehet már az agyamon ? Hmmm.............csak költői kérdés volt. De jobban foglalkoztat az, hogy hányan tudják, ki az a  Lyudmila Pavlichenko ? Annyit elárulok, hogy ugyanazt a foglalkozást űzte, mint Vaszilij Grigorjevics Zajcev. És most nem az uráli pásztorkodásra gondolok. Én, sok férfivel egyetemben imádom a puskákat. De ha egy nő kezében meglátok egy fegyvert, akkor a hideg szaladgál a hátamon. Tisztelet a kivételnek. Ilyen volt Lyudmila is. Na de ennyi ép elég észosztásból !
Térjünk rá arra, hogy hogy is készült a kés. Ugyanúgy, mint a Stalker. Ebben sem használtam semmi kötőanyagot. Bocs, egy kicsit azért igen, mert felragasztottam egy dögcédula darabját a markolat aljára. De csak azért, hogy eltüntessem vele, a nem túl szépre sikeredett , tüskevég ellapítását. Amúgy meg rém egyszerű volt. Pont úgy csináltam, mint a Zephir-t, csak itt 7 mm rugóacélból van a penge. Merbauból a kés kézzel fogható része, és 8 mm vastag laposvasból a bakni. No meg az elmaradhatatlan, piros színű nyugtaalátét. Ja, és vadi új ( de használt ) Szalagjaim vannak, egy jótevőm jóvoltából. Sima ügy volt minden, és nagyon haladtam. Ráadásul, pont olyan lett, mint amilyennek megálmodtam. Ez már haladás ! De a szokásos hibáimat benne hagytam a késbe. Ez már a védjegyemmé válik. De ami még ennél is fontosabb.........egy pár órán keresztül, ismét boldog lehettem.       

4 megjegyzés:

  1. Szi Balee vagyok!

    Először is issszonyú komoly lett a Lyudmila, gyönyörű.
    Eljött az idő az én életembe is, hogy a már megvett 10 késem mellé szerettem volna még egyet, de nem találtam megfelelőt.
    Ezért fogtam magam és készítettem egyet.
    Sokat segítettek a blogjaitok, leírasaitok, képeitek.
    Köszönöm!
    Természetesen azóta függője lettem annak az érzésnek, amikor kézbefogod és kipróbálod a saját magad készített késedet.

    VálaszTörlés
  2. Szervusz Balee !

    Örommel konstatálom soraidat, és köszönöm a dicséretet is. Ha segíteni tudtunk, az pedig pláne boldogsággal tölt el.

    AMA.

    VálaszTörlés
  3. Szia AMA!
    Hát ez valami nagyon jó lett..:D
    Kedvet kaptam hogy holnap lemenjek a műhelyembe...
    Üdv Krisztián

    VálaszTörlés
  4. Szervusz Krisztián !

    Ne fogd vissza magad ! Köszönöm a dicséretet, és én is imádom a hölgyet.

    AMA.

    VálaszTörlés