2012. szeptember 16., vasárnap

Stalker, a Zónából.

A helyzet az, hogy én is szeretem a filmes késeket. Ennek tetejébe sci-fi rajongó is vagyok. A minap, böngészés közben, arra lettem figyelmes, hogy valaki a 10 legjobb fantasztikus filmet, sorrendbe állította. Sokat láttam közülük, de a legjobbat ( a kritikusok szerint ) még nem láttam. Nosza, gyorsan beszereztem, egy jelképes összegért, az egyik multiban. Mit ne mondjak.............az első alkalommal, szégyen nem szégyen, de elaludtam rajta. Hülye kritikusok mit láthattak ebben ? Vagy, lehet hogy ők is egy jót aludtak közben ? Talán álmot is láttak ? Sok a kérdés, de a válasz egyszerű.  
 A Stalker című film, valahol Oroszországban játszódik. Ott is, leginkább egy bizonyos, Zóna nevezetű, a külvilágtól elzárt, és ezáltal emberi tevékenységektől már nem zilált térségben. Ahol nincs más, csak romok, és a természet. Két ember elindul, egy stalker ( hivatásos cserkelő ) segítségével, hogy felkutasson egy bizonyos szobát, ami teljesíti az oda eljutott ember vágyait. De nem is ez a lényeg, hanem az, hogy a stalker olyan, de olyan szintű alázattal viseltetik a Zóna, és a természet iránt, hogy az példaértékű. Másodszorra már könnyeket hullattam, mert megérintett ez az érzés.
 Kicsit később, úgy gondoltam, emléket állítok neki. Mégpedig egy kés által. Amit minden bizonnyal szívesen vitt volna magával a főhős is. Kiválasztottam egy 7 mm vastag lágyított laprugó darabot alapanyagnak. És nem sokat tököltem a formájával, mert mostanában beleszerettem egy SOG tőrbe. Ha látszódik a végeredményen, hogy melyikre, annak felettébb örülök. De markolatnak én fát képzeltem el, és nem akartam ragasztót sem használni. A merbaunak, gyönyörű mélybarna színe van. Tökéletes ! Az átmenő csőszegecs pedig, ha ügyesen vésem ki a fában a markolattüske helyét, elégnek kell lennie, hogy fixen rögzüljön a penge. Nem volt egy leányálom, de sikerült összehoznom. És a pengén is............a szokásos  belecsiszolós hibáimat. Nem is én lennék, ha minden stimmelne. Különben is számomra nem a tökéletesség, és hibátlanság a lényeg, hanem az hogy újra kést készíthettem. Számomra ez az élmény, nem az X-fucktor. Kimentem hát, és tüzet raktam fenyő, bükk, és tölgyfaágakból, mert úgy vélem, így benne lesz az erdei fák szelleme is. Csodálatos élmény volt a tüzet nézni ! Kikapta az az ember fiát, ebből a rohanó világból, egy kevés időre. Úgy is mondhatnám, hogy megnyugtatott a tűz ropogása. Pláne úgy, hogy tudtam hogy a közepén ott lapult az én késem is. Más dolgom már nem volt, csak az hogy rárakjam a markolatanyagot, és megcsiszoljam egy kicsit. Éppen csak annyira, hogy ne törje fel a tenyerét a Stalkernak !!! Nem hiszen hogy valaha is eljutok a Zónába. De nekem nem is kell, mert az én vágyaim sorra teljesülnek. Ezt a mondatot pedig kifejezetten, csak egy hölgynek írtam le !

6 megjegyzés:

  1. Szia AmA!

    Ezen a fajta markolat rögzítésen már én is gondolkoztam, leírhatnád, hogy mi módon vésted ki a markolattüske helyét, úgy, hogy pont passzoljon, ne lötyögjön?
    Egyébként nagyon szép lett!
    Üdv:
    Ed

    VálaszTörlés
  2. Szervusz Ed !

    Nagyon egyszerű ! Nálam 7 mm vastag volt a tüske, tehát 8 mm-es fúróval fúrtam két lyukat. Ezeket egybe reszeltem, egy kicsike ráspollyal. Addig csináltam, amíg bele nem csúszott valameddig a tüske. Azután viszont már a tüskén csiszoltam, hogy tövig belemenjen. Röviden ennyi. Inkább lett kézbeillő, mint szép, de nekem is tetszik.

    AMA.

    VálaszTörlés
  3. Szia AMA ,

    Mostanában megint egyre mutatósabbak a késeid , ez pont egy eltalált darad . Szívesen készítenék egy hasonlót én is , bár nálam fordított ez a késbuhera :) Tavasztól őszig a pince-műhely felé sem járok , de késő ősztől tavaszig elkészül pár darab. Nálad fordított a menetrend , már többször írtad .
    Az írások hangulata pedig nékem tetsző , valahogy mindig végigolvasom , aztán nézem a kést is :).
    Üdv Balázs

    VálaszTörlés
  4. Szervusz Balázs !

    Dícsérő szavaid katalizátorként hatnának.............ha nem fordult volna hűvösre az idő ! De komolyan csak annyit tudnék mondani, hogy meglátszik a késeimen, ha kedvvel készítem őket. Azt pedig külön köszönöm, hogy el is olvasod az írásaimat, és nem csak a képeket nézegeted.

    AMA.

    VálaszTörlés
  5. Szia Ama,
    Elkezdtem nézegetni az elkészített késeidet, de ennél megálltam. Nagyon jó lett!
    Üdv Krisztián

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szervusz Krisztián !

      Először is, köszönöm a dicséretet. Másodszor pedig, nem csak az én érdemem. Ha valaki nem tervezte volna meg a SOG NW Ranger 2.0-t, akkor talán ez a kés sem jött volna létre.

      AMA.

      Törlés